Colegul Zamfir POP din Turda, secretar al Grupării Filumeniştilor din România, filumenist din generaţia veche, a creat cutii de chibrituri deosebite.

Amintiri din filumenie

De curând, am depănat amintiri cu un vechi coleg de serviciu şi prieten. Printre altele, ne-am amintit că am fost la nunta lui şi că i-am oferit, ca dar de nuntă, … o cutie de chibrituri!

Din păcate, nu mai are cutia, aşa că va trebui să vă mulţumiţi cu descrierea mea:

o cutie de chibrituri, cam cât o carte din celebra, pe-atunci, „Biblioteca pentru toţi”, realizată, atât „fişa”, cât şi sertăraşul, din folie de plastic, groasă, transparentă (primită de la tatăl colegei filumeniste din Oţelul Roşu);

– pe „etichetă” era un text, adecvat evenimentului, ceva cam în genul: „Sufletul femeii e ca un ibric de cafea. Trebuie pus pe foc potrivit. Dar, trebuie să fii atent să nu dea caimacul în foc, că, se stinge flacăra, iese gazul şi mori!

– prin folia transparentă a cutiei, se puteau distinge „beţele de chibrit„, realizate tot…

Vezi articolul original 266 de cuvinte mai mult