Cum am devenit colecţionară,
iar mai apoi filumenistă

Ca oricărui copil, mi-a plăcut să mă joc cu chibriturile, chiar cu focul! Întotdeauna m-a fascinat flacăra de chibrit, flacăra focului, în general. Ţin minte cum stăteam ore în şir, să privesc focul din soba în care bunica făcea focul. Bine-înţeles că şi eu, când nu mă vedea nimeni, aprindeam zeci de chibrituri, beţe de lemne … Slavă Domnului, am avut şi eu un Înger păzitor, ca mulţi alţi copii.

Totuşi, nu aceasta a fost “flacăra”, care mi-a aprins pasiunea pentru acest hobby, cel de a colecţiona cutii de chibrituri. La vârsta de zece ani, când am adunat primele cutii, nu m-am gandit filozofic, în mod explicit la «de ce o fac?», impulsul a venit pur şi simplu … dintr-o întâmplare!

Prima, respectiv primele două cutii, le-am colecţionat, in anul 1965, la vârsta de zece ani. Fusesem cu şcoala, cu tovarăşa învăţătoare, la film. Vizionasem două filme şi apoi, la scurtă vreme dupa aceea, am văzut cutiile de chibrituri pe care erau lipite etichete cu numele filmelor pe care le văzusem. Prima care mi-a atras atenţia a fost cutia care avea eticheta cu reclama filmului Cartierul veseliei, aceasta fiind şi prima cutie colecţionată, iar peste câtva timp, apărând şi cea cu De-aş fi Harap Alb.

         

Acesta a fost de fapt momentul acela despre care se zice “ai început să observi lumea!”. Eu am început “să văd“ că există cutii de chibrituri, că există etichete lipite pe ele, că ele au o temă, şi, spre bucuria mea, privindu-le, mă fascinează. Acesta a fost “momentul” care a declanşat pasiunea, apoi, totul a venit de la sine. Tot ce-mi cădea în mână adunam, studiam, luam, ceream, mi se oferea, depindea de împrejurări, dar, pot spune că, efectiv, am ajuns să fiu o “vânătoare” de cutii, mereu în căutarea exemplarelor noi apărute … până în ziua de azi. Ultima cutie am cumpărat-o în urmă cu câteva zile.

Prieteni şi viitori prieteni: blogger, turdeanu’, ulise, zam-fir-pop, filumenie, de turda şi aefc, florina, blogolog, zolty, filumenista, dumuraru şi câţiva dintre prietenii din blogolume: stelapopa, coolnewz, g1b2i3, petedeculoare, stropidesuflet, fewstuff, linkping, cristiandima, napobloghia, catilupascu, lecturirecenzate, bloglenesrau, tanasadan, incertitudini, andibob, anaveronica, mirelapete, rokssana, gabrieladsavitsky, flaviusobeada, roxanaiordache, lunapatrata, teonegura, ivanuska, groparu, umbrelaverde, edituramateescu , cella-blogoblomovian … şi muuuuuuuulţi alţii!